God kundeservice er noe av det aller viktigste når du driver nettbutikk. Den servicen kundene opplever at du gir de er en del av ditt produkt. Er de fornøyde så kommer de tilbake. Hvis ikke så forsvinner de til en annen leverandør.
At du som leverandør er tilgjengelig er så og si noe dine kunder forventer seg i dag når de handler på nett. Derfor er det viktig å være tilstede så mye og så ofte som mulig. I tillegg er det viktig å svare raskt.
Det er flere måter dine kunder kan nå deg på. Mail er en av de. Og her bør man svare raskt og i hvert fall innen 24 timer. Husk å være tydelig med å beskrive hvor lang tid de kan regne med at det tar før dere svarer. Skriv det tydelig på siden slik at de vet hva som gjelder. “Vi svarer deg i løpet av 24 timer mandag til fredag”.
Du bør også oppgi et telefonnummer til din bedrift. Det virker seriøst og ryddig. Her er det også viktig at du beskriver når de kan forvente å nå deg. “Vi holder åpent mandag til fredag 0800-1600”.
Så har du muligheten for å være tilgjengelig på chat. Her kan chat fra Facebook integreres i din butikk slik at dine kunder kan velge å kontakte deg på en enkel måte. Hvis du velger å legge til chat i din nettbutikk er det også viktig å vite at man som kunde forventer raskt svar i en chat. Facebook har muligheten for å legge inn automatisk svar på alle henvendelser via chatten. Så her kan du enkelt legge inn en beskjed som opplyser dine kunder om når de kan forvente å få svar. “Hei, takk for at du kontakter oss. Vi svarer normalt sett raskt mandag til fredag 0800-1600. Du kan også ringe oss på telefon xxxxxx eller send oss en mail på kontakt@dinbutikk.no”
Vi kan integrere chat fra Facebook eller andre leverandører i din nettbutikk! Ta kontakt med oss for en prat om chat! hei@shoppingnorge.no
Pennestrøket 13, 1850 Mysen
+47 997 41 406
hei@shoppingnorge.no