Ipsos har publisert sine oppdaterte tall for Q1 2022. Og kanskje du får noen gode ideer her til hvor du skal legge din tid i SoMe fremover. På ett, to, tre, fire eller fem steder.
Facebook er fortsatt det stedet folk flest besøker. Likevel er brukerne ikke så aktive der lenger og det kan virke umotiverende å skape aktiviteter når responsen (likes, delinger osv) er synkende. Men ikke gi opp. Det er fortsatt her folk oppholder seg mest.
Instagram vokser fortsatt og deler første plassen i vekst i fht bruk de siste 12 månedene sammen med TikTok og YouTube.
Det som faktisk er spennende er at Youtube og Tiktok vokser like mye som Instagram i fht bruk. Er det noe å utforske for deg?
Oppsummeringen ser du her under. Tips! Du finner den fullstendige rapporten på Ipsos egne sider.
Rapporten skal gi et innblikk i utviklingen av de største sosiale medier i Norge.
I følge Ipsos bruker befolkningen i Norge generelt (alle over 18 år) 78% sosiale medier daglig. Dette har ikke endret seg nevneverdig de siste 12 måneder.
Bruksfrekvensen ved de forskjellige sosiale medieplattformene gir ofte et bedre bilde på bruksmønstre enn antall profiler. Hvor ofte er man er inne eller bruker plattformen er spørsmålet som stilles. Daglig bruk er minst èn gang per dag eller flere ganger daglig.
Nedenfor vises topp 5 mest besøkt sosiale medier plattformer i Norge i første kvartal 2022, sammenlignet med første kvartal i 2021:
Ipsos.com
Snapchat er den hyppigst brukte sosiale medieplattformen daglig i Norge etter Facebook blant befolkning over 18 år, men for de mellom 18 og 29 år kommer Snapchat først etterfulgt av Instagram.
Ipsos.com
Trackeren har gått jevnlig siden 2013, og det gjennomføres omtrent 6.000 online intervjuer årlig.
Link til Ipsos.com finner du HER
Pennestrøket 13, 1850 Mysen
+47 997 41 406
hei@shoppingnorge.no