Skip to main content

Identitet -fortell hvem du er!

Publisert: 15/05/2020

Har du en nettbutikk så selger du mest sannsynlig produkter eller tjenester. Det er selvsagt viktig at butikken først og fremst fungerer som den skal.

Trafikk til din butikk er viktig for en god omsetning. Det er mange måter å øke trafikken på, men det er også viktig at dine besøkere blir nysgjerrige på ditt konsept kommer tilbake til deg igjen. Derfor er det viktig med innhold som fenger og engasjerer. Det vi skal ta for oss i denne artikkelen er hvordan du som står bak ditt konsept kan styrke båndene til dine besøkere.

Det er selvsagt viktig å vise sine produkter på en oversiktlig og korrekt måte, men i tillegg bør du formidle innhold som gjør at dine produkter eller tjenester blir satt inn i en sammenheng. Det vil oppleves som en verdi knyttet til deg og dine produkter.

Vi ser at alt for få forteller hvem de bak butikken er. Lag gjerne en egen side i din butikk der du forteller om deg selv og ditt konsept. Skriv også i en blogg i din butikk og i sosiale medier. Eksempler på hva du kan formidle:

  • Din bakgrunn
  • Hvorfor du startet din varemerke eller din butikk. Brukere liker å se hva som skjer «behind the scenes». Det gir troverdighet og føles ekte.
  • Hvilke planer har du for den nærmeste fremtiden? Skal noe nytt skje i ditt selskap?
  • Fortell historier. Alt trenger ikke være vellykket. Fortell gjerne også hva som har vært vanskelig å få til.
  • Fortell om din hverdag med bilder og tekst.
  • Fortell om dine produkter eller tjenester og sett de i en sammenheng.
  • Bruk kunder som referanser og fortell historier sammen med de.

På denne måten blir dine besøkere kjent med deg og ditt konsept. Å gi noe ekstra og å spandere på seg selv er veien til suksess. Ved å åpne dødrene slipper du inn dine kunder og ønsker de velkommen.

Lykke til!