Identitet -fortell hvem du er!

Har du en nettbutikk så selger du mest sannsynlig produkter eller tjenester. Det er selvsagt viktig at butikken først og fremst fungerer som den skal. Her er noen punkter som du kan gå igjennom og huke av at er på plass.

Trafikk til din butikk er viktig for en god omsetning. Det er mange måter å øke trafikken på, men det er også viktig at dine besøkere blir nysgjerrig på ditt konsept kommer tilbake til deg igjen. Derfor er det viktig med innhold som fenger og engasjerer. Vi har skrevet noen tips om dette her . Det vi skal ta for oss i denne artikkelen er hvordan du som står bak ditt konsept kan styrke båndene til dine besøkere.

Det er selvsagt viktig å vise sine produkter på en oversiktlig og korrekt måte, men i tillegg bør du formidle innhold som gjør at dine produkter eller tjenester blir satt inn i en sammenheng. Det vil oppleves som en verdi knyttet til deg og dine produkter.

Vi ser at alt for få forteller hvem de bak butikken er. Lag gjerne en egen side i din butikk der du forteller om deg selv og ditt konsept. Skriv også i en blogg i din butikk og i sosiale medier. Eksempler på hva du kan formidle:

  • Om din bakgrunn
  • Hvorfor du startet din varemerke eller din butikk. Brukere liker å se hva som skjer «behind the scenes». Det gir troverdighet og føles ekte.
  • Hvilke planer har du for den nærmeste fremtiden? Skal noe nytt skje i ditt selskap?
  • Fortell historier. Alt trenger ikke være vellykket. Fortell gjerne også hva som har vært vanskelig å få til.
  • Fortell om din hverdag med bilder og tekst.
  • Fortell om dine produkter eller tjenester og sett de i en sammenheng.
  • Bruk kunder som referanser og fortell historier sammen med de.

På denne måten blir dine besøkere kjent med deg og ditt konsept. Å gi noe ekstra og å spandere på seg selv er veien til suksess. Ved å åpne dødrene slipper du inn dine kunder og ønsker de velkommen.

Lykke til!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Vi kan hjelpe deg med dette og mye mer! Hør av deg til oss!

Usikker på hva du er ute etter? Vi tar kontakt og hjelper deg videre.

Kundefokus

Vi står med dere i fremgang og motgang, se på oss som din partner i din bedrift så lover vi å hjelpe med mer en dere trodde var mulig.