Skip to main content

Snowroller.no

Publisert: 04/09/2022

Bakgrunn

Snowroller ble startet i 2017 med et ønske om å freshe opp antrekkene i bakken og på afterski. Nærmere bestemt ved å reintrodusere skidressen inspirert av det glade 80-tallet. Den retro skidressen ble tatt godt i mot av det norske markedet, og siden 2017 har Snowroller vokst utover landegrensene med fargerike ski- og ulldresser. De siste årene har gründerne, Linnea Tveraaen og Eva Røgler, også jobbet hardt for å videreutvikle Snowroller til et mer bærekraftig klesmerke. Initiativ som er implementert er utvikling av et eget pantesystem, endret til resirkulerte materialer og inngått samarbeid med Tise og FJONG. Snowroller ønsker å bidra til at motebransjen tar mer ansvar rundt miljøet, og det har blitt godt mottatt av våre kunder. Siden start har Snowroller nådd en omsetning på 10MNOK, og selger skidressene i varemagasiner i Canada, og sikter videre mot Zalando og Europa den kommende sesongen.

Hvorfor valgte dere Shopping Norge som nettbutikkleverandør? 

Snowroller hadde allerede god kjennskap til gründerne av Shopping Norge, og visste derfor hvilken kompetanse og nettverk som fantes i selskapet. Det var derfor et enkelt valg for oss å bruke Shopping Norge som nettbutikkleverandør. Det har vi ikke angret på sier Eva Røgler, daglig leder.

Er det viktig for dere å ha en IT leverandør som jobber i WordPress/WooCommerce?

Det er absolutt en fordel siden Snowroller allerede brukte disse plattformene. Det var derfor en trygghet å vite at teamet til Shopping Norge kunne hjelpe oss å videreutvikle nettbutikken slik den allerede var bygget opp. Dette sparte oss både for tid og kostnader, sier gründerne.

Shopping Norge har alltid tatt seg god tid og prioritert oss før lanseringer. Dette har gjort at vi har følt oss veldig trygge og klare før en ny lansering, nettopp fordi vi vet at vi alltid kan ringe teamet uansett tidspunkt på dagen. 

Opplever dere at det å ha et team å jobbe med er viktig for dere?

Vi motiveres av å jobbe med andre engasjerte mennesker, og det er her vi også skaper de gode idéene. Så for Snowroller som også er en liten bedrift har det vært veldig fint å jobbe med et team i Shopping Norge for å kjenne på følelsen at man er flere som jobber mot et felles mål. 

Shopping Norge utviklet en returløsning for dere. Fortell om prosessen og hensikten.


Da vi var ferdig med studier på NTNU i 2020 fikk vi støtte av Forskningsrådet for å utvikle et av verdens første digitale pantesystemer for klær. Hensikten med prosjektet var å øke produktets levetid og sette søkelyset på innovasjon i tekstilbransjen. Hensikten var også å lage et system som på sikt kunne videreselges til andre motebedrifter. Shopping Norge hjalp oss med hele prosessen for å utvikle pantesystemet, og det var aboslutt ingen rett-frem sak. Dette var et helt nytt system i bransjen så vi fikk god hjelp av Shopping Norge på å løse det logistiske ved et slikt system og alt det tekniske. Bare noen måneder med arbeid resulterte i at vi lanserte vårt eget pantesystem i nettbutikken i det norske markedet. Dette fikk vi mye skryt for og positiv medieomtale rundt. Stor takk til Shopping Norge som tør å bli med på innovative prosjekter, og evner å tenke nytt og kreativt, sier Eva. 

Hva er viktigst med å ha et team?

Det viktigste med å jobbe i et team er motivasjonen og drivkraften det gir på gode og mindre gode dager. Som gründer er reisen er berg-og-dalbane, og det å ha gode mennesker å støtte seg på og glede seg med, er gull verdt. I tillegg hjelper det å være et team for å utfylle hverandre, og spille på hverandres styrker og begrensninger. Da får man til større ting. 

Et løft

Shopping Norge har bidratt med å løfte nettbutikken vår – år etter år. Etter hver sesong har vi tatt en gjennomgang av nettbutikken og jobbet off-season med å forbedre både back-end og front-end. Det har resultert i en veldig fin og brukervennlig nettbutikk. De har også stilt opp rundt lansering for å sørge for at alt funker som det skal. Vi har også hatt gode sparringssamtaler, og de har hjulpet oss med digtial markedsføring som Google Ads og Facebook Ads. I tillegg har vi fått deltatt på flere spennende webinarer der vi har lært om nyhetsbrev, blitt inspirert og fått gode tips rundt Black Friday. 

Hvordan kan et team bidra til at dere lykkes?

Som en startup handler det om å jobbe med eksterne som kan utfylle den kompetansen som gründerteamet mangler inhouse. For eksempel utvikling og tekniske ferdigheter er noe som har bidratt til at Snowroller har lykkes godt, både med tanke på nettbutikksalg men også med digital markedsføring. 

Shopping Norge er en profesjonell aktør som alltid stiller opp for oss. Vi merker at teamet vil vårt beste ved at dere alltid setter av god tid til å hjelpe oss rundt lanseringer, eller komme med tips som bidrar til økt salg. De er også enkle å kommunisere med, og svarer raskt gjennom BaseCamp. Takk for mange gode år med samarbeid, vi gleder oss til fortsettelsen!